Sajnos a foci EB-től képtelenség elszakadni, bár ez személyes probléma, hiszen program van, nem csak a tévében, hanem a való életben is, hogy csak a Múzeumok Éjszakáját vagy azt a szikrázó nyarat említsem, ami odakint vár a monitoron és a billentyűzeten kívüli világban. Szóval, ha már szóba került az Euro2012, akkor írnék néhány dolgot vele kapcsolatban. Most nem a futballról, a közvetítésekről vagy a huligánokról lesz szó, hanem arról a néhány másodperces valamiről, ami két félidő között a fejünkbe mászik:
A reklámról.
Évről évre a hírek között szerepel, hogy az amerikai focibajnokság döntőjében, a Super Bowl félidejében a nagy multicégek milyen hirdetésekkel jelennek meg a tévét néző milliók szeme előtt. A Coca-Cola, a Ford vagy bármelyik gigász talicskával tolja be a pénzt a legmenőbb reklámkreatívok irodájába, hogy olyan spottal rukkoljanak elő, ami nem csak az eladásokat segíti, hanem a nézőkből kiváltja a "wow-faktort" is.
Eközben itthon
Nos, hát nálunk is vannak reklámok, amik követve a trendet próbálják tematizálni a hirdetést. Természetesen a labdarúgásról van bennük szó, aköré van felépítve a sztori. Nézzük néhány példát ezekre, hátha felfedezhetünk némi értékesnek látszó drágakövet.
Az ország legnagyobb pénzintézete már jó ideje hasonló kaptafára készítteti a reklámjait. Fognak egy-két ismert vagy kevésbé ismert stand up komikust, aki kiáll a statisztákból verbuvált közönség elé, és elmond egy rövidebb poént, ami talán kötődik a termékhez, talán nem. A mi esetünkben Orosz Györgyöt választották, aki a szövege szerint szeretné megvásárolni az összes tévé csatornát, hogy azok mindegyikén futballt adhasson, így a szerencsétlen csajával jól ki tudjon b@szni. Gratulálok!
Értékelés: 3/5
Coca-Cola
Amilyen nagyhal a Coke a boltok polcain és a reklámpiacon, olyan szart csinált az Európa-bajnokságra. Értelmezhetetlen, idegesítő és kissé félelmet keltő lett a spot. De nézzük miről is van szó. Focimeccset néznek a városban, szurkol a nyugdíjasotthon, a menedzser és a mezei egyetemista. Nyilván fontos a mérkőzés, mert mindenki nagyon feszült. Szerencsére a hőseink csapata gólt szerez, de klasszikus öröm helyet furcsa horror filmbe csap át a történet. A srácból vörös Hulk lesz, a menedzserből paprikajancsi, míg a nyugger a porcelán vázából vedlik elő. A már-már az X-menre hajazó események a stadionban folytatódnak, ahová kimennek a szereplőink, bár a kérdés felmerül, hogy miért nem a kezdésre mentek, így sok mindenről lemaradtak, de ez csak részletkérdés. A lelátón azonban nincsenek egyedül, hiszen az összes néző meghülyült a kólától, és vadul Svájcnak kezdenek szurkolni. Ekkor beteljesedett Kovács Kálmán jóslata, bár ezt inkább az italban lévő rengeteg koffein mondatja velem.
Értékelés: 1/5
Mindig TV
A kedvencem! Látott már valaki futballszurkolókat a Tescóban? Nyilván nem, de hála a Mindig TV-seknek már tudjuk, hogy ilyen is van. A két srácnak sajnos nincs sok pénze, így a csajaikat nem tudják étterembe vinni vagy sétálni a parkba, s mivel áram sincs otthon, ráadásul a tévéelőfizetési díjjal is adósak lettek, így maradt a Tesco. Van náluk dob, konfetti, kertiszék és bohócsapka, hiszen ezek elengedhetetlen kellékei a drukkereknek. Hát hogyne... Sajnos az önfeledt szórakozást megzavarja egy tipikus magyar bolti eladó, akinek fogalma sincs a marketingről és a kedvességről, így szépen hazazavarja őket... a bunkó! Az már csak apró szépséghiba, hogy az angol Everton meccsére miként gerjedhetnek magyar csajok, illetve az, hogy milyen bolt már olyan, ahol nincsenek kiírva az árak. Fogyasztóvédelem segíts!
Értékelés: 2/5
Borsodi Sör
Na végre, ezzel azonosulni tudok! A csajok menjenek dolgozni! Ideje, hogy megtanulják mi a dolga a hentesnek, a gyáristának és az utcai villanykörte-cserélőnek. A Borsodi rátapintott a lényegre, nem is kell cifrázni a dolgot, teljesen egyértelmű, hogy az EB legötletesebb reklámját hozták tető alá.
Értékelés: 5/5