HTML

mediamonkey

Mai magyar média, kritikus szemmel.

Archívum

2012.06.17. 10:39 doss

Reklám-armageddon

Címkék: reklám euro2012

2.png
 
Sajnos a foci EB-től képtelenség elszakadni, bár ez személyes probléma, hiszen program van, nem csak a tévében, hanem a való életben is, hogy csak a Múzeumok Éjszakáját vagy azt a szikrázó nyarat említsem, ami odakint vár a monitoron és a billentyűzeten kívüli világban. Szóval, ha már szóba került az Euro2012, akkor írnék néhány dolgot vele kapcsolatban. Most nem a futballról, a közvetítésekről vagy a huligánokról lesz szó, hanem arról a néhány másodperces valamiről, ami két félidő között a fejünkbe mászik:
A reklámról.

Évről évre a hírek között szerepel, hogy az amerikai focibajnokság döntőjében, a Super Bowl félidejében a nagy multicégek milyen hirdetésekkel jelennek meg a tévét néző milliók szeme előtt. A Coca-Cola, a Ford vagy bármelyik gigász talicskával tolja be a pénzt a legmenőbb reklámkreatívok irodájába, hogy olyan spottal rukkoljanak elő, ami nem csak az eladásokat segíti, hanem a nézőkből kiváltja a "wow-faktort" is.
 
Eközben itthon
 
Nos, hát nálunk is vannak reklámok, amik követve a trendet próbálják tematizálni a hirdetést. Természetesen a labdarúgásról van bennük szó, aköré van felépítve a sztori. Nézzük néhány példát ezekre, hátha felfedezhetünk némi értékesnek látszó drágakövet.
 
OTP Bank
 
Az ország legnagyobb pénzintézete már jó ideje hasonló kaptafára készítteti a reklámjait. Fognak egy-két ismert vagy kevésbé ismert stand up komikust, aki kiáll a statisztákból verbuvált közönség elé, és elmond egy rövidebb poént, ami talán kötődik a termékhez, talán nem. A mi esetünkben Orosz Györgyöt választották, aki  a szövege szerint szeretné megvásárolni az összes tévé csatornát, hogy azok mindegyikén futballt adhasson, így a szerencsétlen csajával jól ki tudjon b@szni. Gratulálok!
 

 
Értékelés: 3/5
 
Coca-Cola
 
Amilyen nagyhal a Coke a boltok polcain és a reklámpiacon, olyan szart csinált az Európa-bajnokságra. Értelmezhetetlen, idegesítő és kissé félelmet keltő lett a spot. De nézzük miről is van szó. Focimeccset néznek a városban, szurkol a nyugdíjasotthon, a menedzser és a mezei egyetemista. Nyilván fontos a mérkőzés, mert mindenki nagyon feszült. Szerencsére a hőseink csapata gólt szerez, de klasszikus öröm helyet furcsa horror filmbe csap át a történet. A srácból vörös Hulk lesz, a menedzserből paprikajancsi, míg a nyugger a porcelán vázából vedlik elő. A már-már az X-menre hajazó események a stadionban folytatódnak, ahová kimennek a szereplőink, bár a kérdés felmerül, hogy miért nem a kezdésre mentek, így sok mindenről lemaradtak, de ez csak részletkérdés. A lelátón azonban nincsenek egyedül, hiszen az összes néző meghülyült a kólától, és vadul Svájcnak kezdenek szurkolni. Ekkor beteljesedett Kovács Kálmán jóslata, bár ezt inkább az italban lévő rengeteg koffein mondatja velem.
 

 
Értékelés: 1/5
 
Mindig TV
 
A kedvencem! Látott már valaki futballszurkolókat a Tescóban? Nyilván nem, de hála a Mindig TV-seknek már tudjuk, hogy ilyen is van. A két srácnak sajnos nincs sok pénze, így a csajaikat nem tudják étterembe vinni vagy sétálni a parkba, s mivel áram sincs otthon, ráadásul a tévéelőfizetési díjjal is adósak lettek, így maradt a Tesco. Van náluk dob, konfetti, kertiszék és bohócsapka, hiszen ezek elengedhetetlen kellékei a drukkereknek. Hát hogyne... Sajnos az önfeledt szórakozást megzavarja egy tipikus magyar bolti eladó, akinek fogalma sincs a marketingről és a kedvességről, így szépen hazazavarja őket... a bunkó! Az már csak apró szépséghiba, hogy az angol Everton meccsére miként gerjedhetnek magyar csajok, illetve az, hogy milyen bolt már olyan, ahol nincsenek kiírva az árak. Fogyasztóvédelem segíts!
 

 
Értékelés: 2/5
 
Borsodi Sör
 
Na végre, ezzel azonosulni tudok! A csajok menjenek dolgozni! Ideje, hogy megtanulják mi a dolga a hentesnek, a gyáristának és az utcai villanykörte-cserélőnek. A Borsodi rátapintott a lényegre, nem is kell cifrázni a dolgot, teljesen egyértelmű, hogy az EB legötletesebb reklámját hozták tető alá. 
 

 
Értékelés: 5/5

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mediamonkey.blog.hu/api/trackback/id/tr154593405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.06.17. 15:03:01

inkább az a szomorú, hogy ez a négy reklám megy egész nap...

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2012.06.17. 15:19:09

A coca-colás az tényleg ijesztő + idegesítő is. A stand-uposat megúsztam, nem nézek annyi tévét. A mindigtévésben legalább helyesek a lányok, de nem érthető a bolti eladó miért ajánl általuk nem árult szolgáltatást...
A borsodi meg szvsz megvett reklám, csomagból választva, köze nincs a sörhöz eredetileg, talán ezért is jó a minősége.

Feca 2012.06.17. 16:58:10

Ha megvett, ha nem, a Borsodi reklám erősen erre hajaz www.youtube.com/watch?v=V5bYDhZBFLA

Lórántka 2012.06.17. 17:44:33

A coca-colás szerintem is idegesítő és rossz, a stand uposat én is megúsztam. A borsodisba eddig csak kb. 2x futottam bele, tényleg nem tűnik eredetinek, bár jót röhögtem rajta. Érdekes, ki mire asszociál: nekem a Digi tv-sről nem a Tesco ugrott be, inkább a Media Markt, azon meg nem vagyok kiakadva, hogy egy "életjelenetben" az eladó miért nem általuk kínált terméket promotál - ez a való világban (nem abban, a másikban!) is így szokott lenni, a sajátjaikat inkább leszólják, már ha kérdezik őket. Persze, hosszú pályafutása nem lesz, mert szöveges reklámot nem lehet sokszor élvezni, csak a tiszta zenéset, szvsz.
Érdekes megfigyelés az Everton meccs, rá nem jöttem volna, de így legalább a tiszta kékség magyarázhazó azzal, hogy Chelsea drukkerekhez van szerencsénk. Mert ha EB lenne, milyenek is lehetnének? Franciák?
(Jó, 2012-es EB-ről nyilván nem tehettek be meccset a spotba, bár egy olyan 2008-as, vagy 2010-es meccset, amelyik résztvevői most is ott vannak, talán lehetett volna. Ámbár, minek...?)

A lányok tényleg helyesek, a fiúk meg arctalan statiszták. De hát ilyenkor férfiak ülnek a képernyők előtt, nem? Nekik minek fiúkat mutatni? (Hagyjuk a kivételeket.)

Lórántka 2012.06.17. 17:46:30

Ja, igen, esetleg még olasz drukkerek lehetnének.

utalokmindent · http://utalokmindent.blog.hu 2012.06.17. 18:29:41

és az Arany Ászokos üvegtigrises hol marad? Szerintem az üti a borsodisat is! Nagyon mókás, többszöri nézésre is!
Jó mondjuk semmi köze a foci EB-hez, de akkor is szerintem a legjobb reklám jelen pillanatban

szanalmas 2012.06.17. 19:04:22

A mindigtv-s inkább azért ciki, mert ha már egy kocsmába nem tudnak a fiatalok elmenni szurkolni, akkor mégis mi a faszból vesznek egy fullhd-s TV-t? De a csajok kárpótolnak bármit is nálam! :D

geert 2012.06.17. 19:54:23

a borsodis szégyen.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.06.17. 21:37:02

@Lórántka: @Madnezz: akkor nem sok meccset néztetek az M1-en, a fenti négy reklám többször is lemegy a szünetben, meccs előtt és után, ugyanabban a blokkban.

Vittore. 2012.06.17. 21:45:35

Egyetértek, a Borsodis reklám egy-az-egyben Benni Bennassi Satisfaction című klipjére hajaz. Aki látta már azt a klipet, az az első másodperc után levágja ezt, így sokat levon a kreativitásából...

www.youtube.com/watch?v=zMw-rOIPGkc

pettyes wombat 2012.06.17. 22:16:28

"A fiúk egész héten keményen dolgoztak"...a lányok persze (egész héten) nem! (?!?) Ritkán láttam ennél gennyesen szexistább reklámot! Hol (és mikor) élünk? Borsodit eztán biztos nem iszom, pedig ez volt a számomra kevés iható közül az egyik. A Benni Bennassi reklám legalább vonzó (lehet, a fiúknak, gondolom), klasszul van megcsinálva, és nyíltan felvállalja a szexet, de nem a megkülönböztetést!
Az OTP-s ehhez képest csak szimplán bunkó. Azért érdekes, hogy milyen a magyar reklámkreatívok agya - meg a megrendelőiké, akik elfogadják a reklámokat... Csak azért nem sírok rajtuk, mert másra használtam el a könnyeimet!

Martian (törölt) 2012.06.17. 22:29:15

De jó, hogy vagy 10 éve nincs is tévém... :) persze a sport érdekel, klassz és egészséges élmény a nyári hajnalokon 6-8 km-t lefutni meló előtt. :)

bucbuc 2012.06.17. 22:50:39

@pettyes wombat: csak szólok, hogy te simán hülye vagy, jobb ha tudod.

Circus 2012.06.17. 23:57:46

MindigTV - Rudolf Péter:

"Az a bajom a csatornákkal, hogy sokszor nem tisztítják, azt ömlik belőle a mocsok!"
"Ja, TV? Akkor is!"

6/5

Circus 2012.06.17. 23:58:30

@djlaczko: Üvegtigrisbők van már három is, melyikre gondolsz?

utalokmindent · http://utalokmindent.blog.hu 2012.06.17. 23:59:37

@pettyes wombat: bizony bizony, ha nem tetszik, tessék elmenni a gyárba dolgozni, vagy építkezésre. Azt utána adni itt a feminista ribit. Köszike

bigthereal 2012.06.18. 00:24:55

@pettyes wombat: szexista, hahaha

de fogadjunk elvárod, hogy előre engedjenek a bejáratnál, vagy hogy a férfi fizessen a vendéglőben...

vagy teljes egyenlőség vagy semmi!

utalokmindent · http://utalokmindent.blog.hu 2012.06.18. 00:52:52

@Circus: mindegyik jó, de leginkább a "neked itt nem arany péntek hanem arany életed van" meg a "nyitnikék"-es rész :D

utalokmindent · http://utalokmindent.blog.hu 2012.06.18. 00:55:03

@Circus: erre ni: www.youtube.com/watch?v=nxSRLusf-M8

jah mellesleg a hisztis dívás snickers reklám is adja nekem. Nem tudom, utálom a reklámokat, de valahogy most egészen jó a felhozatal, élmény őket megnézni. De a coca colástól én is hányingert kapok.

szbszig 2012.06.18. 05:02:56

Hajjajjaj, nem nagyon szoktam tévét nézni, lényegében csak sportcsatornákat, úgyhogy reklámok terén nem nagyon vagyok jártas, de ezt a néhányat most látom rengetegszer, mert az Eb-t természetesen kiemelt figyelemmel követem. Vélemény:

OTP: Borzalmas. Teljesen kiszámítható, egyetlen poént tartalmaz, és már a felénél pontosan tudod, mi lesz az. Van egy másik is, a hogyan reformálnám meg a focit, arra mondjuk egy ponttal többet adnék az ötös skálán, de az is elég gyér. Unalmas már ez a stand-up, és semmi köze egy bankhoz, mint ahogy a focinak se a befektetésekhez, meg úgy egyáltalán semminek semmihez ebben a reklámban.

Coca-Cola: WTF?! Érthetetlen, idegesítő, sőt rémisztő, ahogy a cikk készítője is írja. Plusz ez is abszolút nem kapcsolódik a reklámozott termékhez azon kívül, hogy mutogatják a kólásüveget benne. Szörnyű, 1/5, teljesen egyetértek.

Mindig TV: Giccses szar. Ráadásul ironikus, hogy pont a sportra építve reklámozzák, amikor a csatornakínálatban nincs is nagyon sportcsatorna. Mit csináljon a kedves futballszerető vevő az Eb után, amikor már nem a közszolgálatin lesznek a meccsek, hanem mondjuk a DigiSporton, ami a szlogen szerint "nem kell"?

Borsodi: Pasi vagyok, mégis már régóta bassza a csőrömet, hogy a sörreklámok mind szexisták. A kulturáltabb fajtája legalább csak bújtatottan, ez viszont nyíltan a pofádba is mondja. Úgyhogy bennem kifejezetten ellenérzést keltett ez a reklám, és teljesen negatív hatást ért el. Szívesen bojkottálnám is akár érte, de nem iszom hazai söröket.

+1
A torna "Official Licensed Products" reklámja. Hát, az valami ultragagyi. Maguk a reklámozott termékek is, bögre meg póló kurva drágán, gondolom, a körítés viszont még azon is túltesz. Rémisztő izomkolosszusoknak rajzolt focisták, debil módon ugráló közönség, stb. Szörnyű ez is. Ha a Coca-Cola 1/5 volt, akkor ez a 0/5 körülbelül...

szbszig 2012.06.18. 05:13:42

Amúgy a legjobb reklám (promóció) ever:

video.eurosport.pl/pilka-nozna/wtf-chinas-now-tv-promo_vid231714/

Hát még ha érteném a szövegét is! :D

Shopping 2012.06.18. 07:30:55

A Coca cola-s ijesztő.

Szerencsére a gyerekek nem néznek tv-t, de remélem máshol sem látja meg.
Elcseszték...

Momina 2012.06.18. 08:40:32

Jaj, nem szabad a reklámokat ennyire komolyan venni, hogy szexista meg minden! Könyörgöm, ez egy poén. Én nő vagyok, nem is szeretem a focit, mégis jót nevettem rajta és kész. A Coca-Cola reklám meg tényleg ijesztő, nem is vidám, nem is jó, ez nagyon nem sikerült nekik.

hunter84 2012.06.18. 08:50:21

Ha valaki férfi létére a Borsodi reklámot nem tartja jónak, sőt még bojkottálna is emiatt, az egyszerűen csak buzi!

Zoonekrofil 2012.06.19. 00:18:56

Most a Borsodiról alkotott véleményed olyan magas szintű iróniával van átitatva, hogy még én sem vágom le elsőre, vagy teljesen komolyan gondoltad? Nem az a fő baj vele, hogy szexista, hanem hogy egészen egyszerűen szar.
süti beállítások módosítása